KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
„DZIAŁAM, CHCĘ, POTRAFIĘ !”
WSPOMAGAMY UMIEJĘTNOŚCI I ODKRYWAMY TALENTY
„ Talent jest jak kawałek szlachetnego, ale surowego
metalu: dopiero pilna praca go obrobi i wartość mu wielką nada.”
Stanisław Staszic
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 59)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. z 2017r. poz. 356)
- Statut Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Mińsku Mazowieckim
Kierunki pracy:
- „To potrafię i to lubię” – wspomaganie i rozwijanie różnorodnych umiejętności dzieci, odkrywanie talentów.
- „Mały badacz i odkrywca” – rozwijanie twórczych postaw dziecka.
Cele pracy:
- Wspomaganie umiejętności, odkrywanie mocnych stron ich funkcjonowania i wspieranie rozwoju każdego dziecka;
- Wspomaganie prawidłowego przebiegu procesów wychowawczo – dydaktycznych, tworzenie warunków do kreatywnego rozwoju dziecka na rożnych płaszczyznach jego aktywności.
- Doskonalenie efektów pracy przedszkola, zapewnienie wysokiego poziomu pracy wychowawczo – opiekuńczej placówki.
- Określenie celów i kierunków działań akceptowanych przez nauczycieli i rodziców, efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji.
- Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
Nasze działania w ramach realizacji koncepcji:
- Wspieranie każdego dziecka w codziennych zajęciach, pomoc w wykonywaniu zadań, wspomaganie i rozwijanie posiadanych umiejętności.
- Dostrzeganie i doskonalenie mocnych stron funkcjonowania dzieci.
- Współpraca z domem rodzinnym w celu ujednolicenia działań.
- Promocja- prezentacja wytworów dziecięcych, wystawy w kącikach dla rodziców i w salach zajęć, na stronie internetowej i w kronice przedszkola.
- Systematyczne stosowanie systemu motywacyjnego poprzez pochwały, nagrody i dyplomy za wkład pracy i zaangażowanie dzieci.
- Udział dzieci w konkursach, przeglądach i zawodach organizowanych w przedszkolu i w środowisku lokalnym.
- Wdrażanie innych działań eksponujących umiejętności dzieci.